nedeľa, 23. októbra 2016

Marián a Ripka

S Jurajom máme spoločných priateľov len málo. Juraj, to je môj muž, predtým som ho označovala "vtipkár". Nieže by humor stratil, to nie, ale keď ja som odtajnená, tak nech je tu spravodlivosť. Spoločných priateľov predstavuje napríklad dvojica Marián-Ripka. Rada by som ich teraz predstavila, pretože za to stoja.
Marián je hudobník, novinár a bojovník preveľký. Hrá v skupine Solid Move na saxofóne. O hudbe a nástrojoch, koncertoch a hudobníkoch rozpráva vždy so srdcom. Mariánov životný štýl mi je sympatický. Svoj čas rozdeľuje medzi činnosti, ktoré majú zmysel a vytváraním ich prienikov robí vždy len to, čo ho baví. Tak to vidím ja a trochu mu aj závidím. Cestuje, píše články kedy chce a o čom chce. Je veľmi kritický, pomenúva veci z jeho pohľadu pravými menami a veru, niekedy mu naozaj chýba zľutovanie. Obaja máme radi prírodu, čili, ktorého vzorku nosíme so sebou na kľúčenke a dobré jedlo. Preto ma potešilo, že Marián založil stránku Zápisky gastronauta a píše recenzie na navštívené gastrozariadenia. Keby som potrebovala radu, kam na stretnutie, kávu, obed, obrátim sa určite naňho. Musím však povedať ešte jednu dôležitú informáciu. Marián má priateľku, ba až partnerku, pre ktorú by viditeľne spravil všetko na svete. Aj do Ikey s ňou chodí!
Niet divu, pretože Mariánovou Ripkou je práve naša kamarátka Kristínka.
Ako to pomenovanie vzniklo, zatiaľ nevieme, ale už sme sa dozvedeli aspoň, že Ripka sa vlastne volá Stanka. Obídem túto zapeklitosť a radšej, ako v nejakom psychologickom teste, hneď vysypem tri prívlastky, ktoré mi v súvislosti s ňou prvé prídu na myseľ: je šarmantná, pozorná, empatická. Je učiteľka slovenčiny, má rada pekné veci a rozpráva veľmi kultivovane. Nemožno ju nemať rád. Poznáme sa relatívne krátko, stretávame sa len vo štvorici na prechádzke so psom, na obede, hoci raz sme boli aj 4 dni na výlete v Mikulove, ale vždy sa cítim uvoľnene a slobodne. Nepotrebujem mať ani silou-mocou uprataný byt, keď majú prísť na návštevu. Majú zvyk priniesť kvet v kvetináči, hoci vedia, že ja nie som veľká pestovateľka. Keď si vezmú koláčové pozostatky, nádobku vrátia s čokoládou. Myslím, že toto sú iniciatívy Kristínky. Najdôležitejšie však u nej je, že sa vyznačuje vysokou mierou chápavosti. Už keď sme sa po prvýkrát stretli samé dve v kaviarni, nevychádzala som z údivu nad sebou, ako som jej bez zábran vyložila na stôl zopár svojich životných tajomstiev. A keď si budem chcieť kúpiť najnepotrebnejšiu zbytočnosť na svete len preto, že sa mi páči, hádajte, komu zavolám.
Včera naši spomínaní priatelia priniesli aj víno. Vo vínach sa veľmi nevyznám, asi preto ma na etikete prekvapilo, že okrem vlastností ako akostné značkové suché bolo aj, že víno s prívlastkom neskorý zber.
Marián a Ripka sú tiež takí kvalitní značkoví priatelia s prívlastkom inšpiratívni. Pre mňa najvyššie z možného.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára