utorok, 12. apríla 2016

"S" ako zástera

Kuchyňa je miesto, ktoré dáva pocit bezpečia a istoty. Viem, že som tu doma, že keď aj nemám najlepšiu náladu, varenie či pečenie spraví svoje. Výber ingrediencií, príprava, krájanie, miešanie sú činnosti predstavujúce láskavé chvíle. K nim nepochybne patrí zástera. Kedysi by som si žiadnu neobliekla ani náhodou. Pre mňa to bol kus ušmudlanej mastnej handry, ktorú by som sa hanbila čo i len trpieť v domácnosti. Dnes však už viem, že nie je zástera ako zástera.
Pitigrilli: Vegetariáni lásky
"Sanka bola z tých žien, ktoré dokážu zmeškať vlak, len aby si vypočuli nejakú pieseň."
SANKA je zástera pre ženu, ktorá sa vie tešiť zo života. Ide upiecť tortu, len čo dočíta kapitolu. Už má zásteru oblečenú a vie, že jej pristane. Torta bude výborná a tiež krásna.

Haruki Murakami: Sputnik, má láska
"Pokud by z našich nedokonalých životů zmizelo všechno, co nezbytně nepotřebujeme, nezbude nám už asi ani ta nedokonalost."
SPUTNIK je zástera pre ženu tichú a neuchopiteľnú. Rozhodla sa, že pozve na večeru priateľku. Oblečie si zásteru a pripraví niečo originálne. Iné ani nevie.

Nicol Müller: Pretože to je na láske to strašné
"Stokrát vidieť tvoje auto... potom to už nebude bolieť."
SALMA je zástera pre vášnivú a energickú ženu, ktorá rada pre niekoho varí, pečie, prestiera... Potom je šťastná.

Peter Høeg: Cit slečny Smilly pre sneh
"Zažila som veľa neskorých nocí a veľa skorých rán. Nechcela som to tak a predsa sa to tak akosi zbehlo."
SMILLA je zástera pre mladú ženu slobodnú duchom. Má chuť niečo uvariť, tak si zásteru oblečie. Do kuchyne zástera patrí. Aj puding bude viac chutiť.

4 komentáre:

  1. To rozdělení zástěr je strašně roztomilé :-)
    A vařit, když člověka něco trápí, to taky není špatný nápad.
    Jenže já, já bohužel pro uklidnění HLAVNĚ jím. Ani jedna z těch krásných zástěrek už by mi nebyla ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-) Ja radšej pečiem a čo si myslíš, kto to zje? HLAVNE ja!

      Odstrániť
  2. Tak nech je to cierne na bielom - krajsie pojednanie o kuchynskych zasterach som nikdy necitala! :D

    OdpovedaťOdstrániť