streda 5. septembra 2012

Výpisky z lodného denníka - 3.časť

5. august - nedeľa

Húsenková dráha zadarmo

Ráno vstávam prvá a idem si zaplávať. Slnko je už vysoko. Spravím raňajky, vytiahneme kotvy a plavíme sa. Dlho sme spali. Vtipkárovi je zle. Rozvinuli sme hlavnú plachtu kvôli stabilite, hoci bezvetrie pokračuje, ale nepomohlo. Popoludní spravím obed - baví ma chystať jedlo. Zakotvíme v ďalšej zátoke, aby sme sa najedli, ale potom pokračujeme.

Nasledujúcu hodinu by som nazvala nebo - peklo. Zničohonič prišli veľké vlny bez vetra. Bola to zmes strachu a detského šťastia na húsenkovej dráhe.
O hodinu sme sa doplavili do prístavu, kde sme však zistili, že je určený pre lode do 12 m. Máme 1,5 m naviac. Musíme zase kotviť, čo znamená aj toľko, že na breh môžeme jedine nafukovacím člnom. Aguilas sa to tu volá.

6. august - pondelok

Vidieť delfíny

V noci sa loď kolísala a ja som sa bála.

Ráno som sa ale dozvedela, že má vôľu až 120º, jednoducho sa nemôže prevrátiť. To ma upokojilo.
Po včerajšej skúsenosti sme hľadali radšej prístav. Keďže sa konečne rozfúkal vietor, napli sme plachty - hlavnú aj kosatku. A keďže to bol protivietor, zažila som manévre, ktoré sa v takomto prípade robia. Hovoria tomu križovanie.
Najväčší zážitok dnešného dňa boli delfíny. Malá skupinka sa na malú chvíľu plavila s nami. Vyskakovali z vody vo dvojiciach! Doteraz som si myslela, že to robia len vycvičené jedince. Niektoré momenty však zostanú len v spomienkach - vytiahnuť foťák mi v tej chvíli prišlo nemiestne.
Našli sme prístav Garrucha. Stáli tu rôzne priemyselné lode a dali sa tušiť hlučné práce zrána, ale tentokrát sa už nič nezdalo prekážkou. Konečne som si umyla hlavu, konečne spánok ako v hoteli, konečne pevnina!