piatok, 15. júna 2012

O obliekaní druhýkrát

Nedávno som písala pár slov na adresu módnych blogov (O móde a obyčajných) a vtedy som sa ešte veľmi pokojne, lebo mňa vie máločo rozčúliť, zastávala tých nič netušiacich, ktorí sa právom či neprávom stali terčom kritiky. Aby som však bola adresnejšia, hovorím o blogu Módní peklo, ktorý, treba podotknúť, patrí medzi moje obľúbené.
Čo ma tentokrát ozaj vytáča (možno mám len zlú náladu), sú komentáre - takmer navlas rovnaké, jeden akoby podporil negativitu toho druhého, hotová davová psychóza, hon na čarodejnice... Autorka kritizuje uniformitu rifle-tenisky-športová bunda, ale to je jedno.
Vravím si: nie je toho už dosť? Stovky komentárov, z ktorých mi je úzko: ako hrozne tie ženy vyzerajú, prečo si neoblečú radšej to alebo ono... Každý dá samozrejme seba za príklad, ako sa dá aj za nepriaznivého počasia vkusne obliecť, čo by žena mala nosiť, aby bola príťažlivá atď. atď...
Ľudia, preboha! Je to naozaj také dôležité? Myslíte, že skutočne všetkým ženám ide o to, aby vyzerali sexi? Kto by vlastne mal byť spokojný, keby boli úhľadné, ale necítili by sa v tých silonkách a sukni dobre? Prečo treba v niekom vyvolávať pocit, že by mal byť iný, ako je, prečo treba komukoľvek čokoľvek vnucovať, i keď v tomto prípade nie až tak priamo? Je vari na svete málo nátlaku a neslobody, že sa musí vnášať aj do šatníka?
A ešte dve veci:
1. Myslím si, že ako sa kto oblieka, nie je len vec vkusu a peňazí, ale aj povahy a niečoho veľmi osobného.
2. V Belgicku možno preto, že je tu taká rozmanitosť, ako kto vyjde na ulicu, nikto nerieši.

5 komentárov:

  1. Musím zcela souhlasit. Často si říkám, jestli té módy už nebylo dost a zda má skutečně smysl být vyšňořená za každých okolností:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milá Olivia, začala jsem psát komentář, a vznikl z toho příspěvek u mě na blogu: http://luxusnizivotvanilky.wordpress.com/2012/06/17/jak-moc-resit-oblekani/ A ještě bych dodala, že na internetové diskuze raději nečtu, protože se u nich vždycky rozčílím ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niekedy sa mi dokonca zdá, že autorka spomínaného blogu použila iróniu, ktorá zostala širokým okruhom čitateliek nepochopená... S vašim článkom úplne súhlasím, v žiadnom prípade som týmto nechcela propagovať obliekanie typu "čo dom dal".

      Odstrániť
  3. Super, akoby si mi písala z duše....aj mňa to vytáča, občas si to pozriem, vytočím sa a pustím z hlavy...ty si to aj pekne spísala, palec hore :)

    OdpovedaťOdstrániť