pondelok, 14. mája 2012

Domáci carrefour

Voľakedy v Carrefoure mávali francúzsky jablkový koláč, ktorý bol taký dobrý, že som ho dokázala celý sama zjesť. Neviem, prečo ho zrušili. Odvtedy som skúšala rôzne recepty, obmieňala ich a snažila sa napodobniť, čo už nebolo, až vznikol tento koláčik. Vyzerá trochu inak, lebo som použila tmavé muscovado, možno nie veľmi lákavo, ale je naozaj veľmi dobrý.






Použila som:

1 kúpené krehké cesto (ak si ho však chcete vyrobiť doma, tak na koláčovú formu s priemerom asi 26 cm treba 250 g múky, 125 g masla, 1 vajce a 100 g cukru)
2 väčšie jablká
šťava z 1/2 citrónu
2 vajcia
50 g marcipánu
100 ml smotany na šľahanie
2 lyžice cukru
1 lyžička vanilkového extraktu

Postup:

Kúpené cesto má tú výhodu, že už je vyvaľkané, pripravené na papieri na pečenie, nehrozí, že sa bude lepiť, trhať a pod. Keď nejdem nikoho ohúriť a chcem to mať rýchlo, tak ho použijem. Ako aj teraz.
Cesto som aj s papierom položila do okrúhlej formy, piekla v rúre vyhriatej na 200°C asi 5 minút zaťažený suchým cícerom a ešte 5 minút bez neho.
Zatiaľ som očistila jablká, nakrájala ich na mesiačiky a poliala citrónovou šťavou. Niekedy sú jablká tvrdšie či kyselšie, vtedy je dobré ich vložiť už nakrájané do osladenej vody a nechať prejsť varom.
Teplotu rúry som znížila na 180°C a kým korpus mierne vychladol, zmiešala som 1 vajce, 1 žĺtok, nastrúhaný marcipán, smotanu, cukor a vanilkový extrakt, čiže všetky ostatné suroviny okrem 1 bielka, ktorým som potrela korpus. Na ten som potom naukladala plátky jabĺk (toto treba urobiť veľmi úhľadne, začať od okraja) a zaliala pripraveným krémom.
Ak použijete biely cukor, krém môže byť dosť riedky, čo ale vôbec nevadí, vždy nakoniec stuhne. Kto má rád škoricu, môže ňou jablká posypať alebo použiť zmes korenia na jablkový závin.
Koláč som piekla 25 minút. Ak by krém nestuhol, treba dlhšie.


Napokon som zmiešala 2 lyžice marhuľového džemu (najlepšie bez kúskov) s 3 lyžicami alkoholu, zohriala, potrela ním povrch koláča a pri maximálnej teplote rúry som ho nechala ešte 2 minúty grilovať. Tento krok však nie je nutný.
Dobrý je s vanilkovým krémom alebo aj bez. Mňam!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára