sobota, 3. septembra 2011

Jahodovo-orieškový koláč

Piekla som jahodovo-orieškový koláč, recept z Apetitu, len máličko zmenený.

Použila som:

na cesto:
140 g hladkej múky
50 g mletých lieskových orieškov
100 g masla
50 g cukru
1 žĺtok

na náplň:
250 g mascarpone
2 lyžice medu
1 šľahačka
450 g jahôd

na povrch:
1/2 konzervy karamelového salka
mlieko na zriedenie podľa potreby
2 hrste nasekaných a opražených lieskovcov 


Postup:

Všetky suroviny na cesto som rozmixovala v kuchynskom robote, pridala ešte 1 lyžicu studenej vody a nakoniec rukami vytvorila súdržnú guľu, ktorú som uložila do chladničky na pol hodiny.
Medzitým som vymazala koláčovú formu s vlnkovým okrajom a priemerom asi 25 cm, umyla a pokrájala jahody na plátky a mascarpone zmiešala s medom. Všetko som zatiaľ uložila do chladničky.
Po vyvaľkaní cesta som ho aj s formou opäť dala asi na 15 minút chladiť. Na povrch cesta som položila papier na pečenie a naň nasypala suché strukoviny. Takto pripravený korpus som piekla v rúre vyhriatej na 190 °C 10 minút a po odstránení papiera so strukovinou ešte 5 minút.
Do mascarpone s medom som vmiešala vyšľahanú smotanu a 3/4 pokrájaných jahôd.
Dno vychladnutého základu koláča som potrela zohriatym karamelovým salkom a potom jahodovým krémom. Na povrch som poukladala jahody a nasypala oriešky. Zvyšok salka som zriedila mliekom a touto omáčkou som ozdobila koláč.



Príprava tohto koláčika je trochu zdĺhavejšia, aj surovín treba nemálo, ale výsledok skutočne stojí zato. Namiesto jahôd je určite dobrý aj s malinami.

Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára